2014-10-15

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Przyjmowanie i załatwianie spraw w Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej
w Gdańsku



Sprawy z zakresu działania Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdańsku przyjmowane są w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gdańsku przy ul. Wałowej 27, (kod pocztowy: 80-858):

od poniedziałku do piątku
w godzinach 7.30 –15.00
tel. (58) 320-08-00
 

Infolinia dla Obywatela ws. kwarantanny i zdrowia

222-500-115 


Sprawy załatwiane są w trybie i terminach określonych przez kodeks postępowania administracyjnego.


Odwołania i zażalenia


Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gdańsku jest organem administracji publicznej I instancji.
Odwołanie/zażalenie od decyzji /postanowienia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
w Gdańsku wnosi się do Pomorskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego
za pośrednictwem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdańsku.
 


Terminy


Odwołanie od decyzji


wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, przed upływem terminu do wniesienia odwołania decyzja nie ulega wykonaniu,
wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji
(punkty 2 i 3 - nie stosuje się, gdy decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności bądź decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu z mocy ustawy)
Zażalenie na postanowienie
wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie,
wniesienie zażalenia nie wstrzymuje wykonania postanowienia, jednakże organ administracji publicznej, który wydał postanowienie może wstrzymać jego wykonanie.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny po otrzymaniu odwołania/zażalenia od decyzji/postanowienia
w ciągu 7 dni rozpatruje sprawę.

Jeżeli odwołanie/zażalenie wniosły wszystkie strony, a odwołanie/zażalenie zasługuje w całości na uwzględnienie wydaje nowe rozstrzygniecie, w którym uchyla lub zmienia wcześniej wydaną decyzję/postanowienie. Od nowej decyzji/postanowienia stronie przysługuje wniesienie odwołania/zażalenia do Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Gdańsku (art. 132 kpa).

Jeżeli w terminie 7 dni nie wydano nowego rozstrzygnięcia Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
w Gdańsku przesyła odwołanie/zażalenie wraz z aktami sprawy Pomorskiemu Państwowemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Sanitarnemu  (art.133 kpa).

Pomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny po otrzymaniu odwołania/zażalenia od decyzji/postanowienia w ciągu 30 dni rozpatruje sprawę i wydaje decyzję/postanowienie, które jest ostateczne.


Od decyzji/postanowienia organu drugiej instancji przysługuje stronie wniesienie skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w terminie 30 dni od daty jej doręczenia za pośrednictwem Pomorskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego.



________________________________________

PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW

Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej
w Gdańsku


przyjmuje w sprawach skarg i wniosków

wtorek 10:00 - 12:00
środa 10:00 - 12:00

Kierownicy i pracownicy komórek organizacyjnych

przyjmują interesantów
codziennie w godzinach 7:30 - 15:00



Podania i skargi można składać w sekretariacie PSSE w Gdańsku przy ul. Wałowej 27 w godzinach 7:30 - 15:00.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą, telefaksu, poczty elektronicznej i ustnie do protokołu.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Przedmiotem skargimogą być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywani zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Uwaga: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gdańsku załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt – załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi i wnioski szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

Podstawa prawna:


1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
(t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1257).


2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków
(Dz. U. Nr 5, poz. 46).
 

Przeczytaj, jak przetwarzamy Twoje dane

Tożsamość administratora

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27.

Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego o którym mowa w art. 9 ust. 4 pkt 3) oraz art. 9 ust. 4 a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.

Okres przechowywania danych

Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do utrzymania Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.

Prawa podmiotów danych

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86

Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędne, do stworzenia stron Biuletynu Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2, oraz przetwarzania informacji publicznych, w tym ich przeszukiwania według kryteriów przedmiotowych i podmiotowych.




Zapoznałem się