DRUKUJ
2014-10-15

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Przyjmowanie i załatwianie spraw w Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej
w Gdańsku



Sprawy z zakresu działania Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdańsku przyjmowane są w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gdańsku przy ul. Wałowej 27, (kod pocztowy: 80-858):

od poniedziałku do piątku
w godzinach 7.30 –15.00
tel. (58) 320-08-00
 

Infolinia dla Obywatela ws. kwarantanny i zdrowia

222-500-115 


Sprawy załatwiane są w trybie i terminach określonych przez kodeks postępowania administracyjnego.


Odwołania i zażalenia


Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gdańsku jest organem administracji publicznej I instancji.
Odwołanie/zażalenie od decyzji /postanowienia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
w Gdańsku wnosi się do Pomorskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego
za pośrednictwem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdańsku.
 


Terminy


Odwołanie od decyzji


wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, przed upływem terminu do wniesienia odwołania decyzja nie ulega wykonaniu,
wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji
(punkty 2 i 3 - nie stosuje się, gdy decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności bądź decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu z mocy ustawy)
Zażalenie na postanowienie
wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie,
wniesienie zażalenia nie wstrzymuje wykonania postanowienia, jednakże organ administracji publicznej, który wydał postanowienie może wstrzymać jego wykonanie.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny po otrzymaniu odwołania/zażalenia od decyzji/postanowienia
w ciągu 7 dni rozpatruje sprawę.

Jeżeli odwołanie/zażalenie wniosły wszystkie strony, a odwołanie/zażalenie zasługuje w całości na uwzględnienie wydaje nowe rozstrzygniecie, w którym uchyla lub zmienia wcześniej wydaną decyzję/postanowienie. Od nowej decyzji/postanowienia stronie przysługuje wniesienie odwołania/zażalenia do Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Gdańsku (art. 132 kpa).

Jeżeli w terminie 7 dni nie wydano nowego rozstrzygnięcia Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
w Gdańsku przesyła odwołanie/zażalenie wraz z aktami sprawy Pomorskiemu Państwowemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Sanitarnemu  (art.133 kpa).

Pomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny po otrzymaniu odwołania/zażalenia od decyzji/postanowienia w ciągu 30 dni rozpatruje sprawę i wydaje decyzję/postanowienie, które jest ostateczne.


Od decyzji/postanowienia organu drugiej instancji przysługuje stronie wniesienie skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w terminie 30 dni od daty jej doręczenia za pośrednictwem Pomorskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego.



________________________________________

PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW

Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej
w Gdańsku


przyjmuje w sprawach skarg i wniosków

wtorek 10:00 - 12:00
środa 10:00 - 12:00

Kierownicy i pracownicy komórek organizacyjnych

przyjmują interesantów
codziennie w godzinach 7:30 - 15:00



Podania i skargi można składać w sekretariacie PSSE w Gdańsku przy ul. Wałowej 27 w godzinach 7:30 - 15:00.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą, telefaksu, poczty elektronicznej i ustnie do protokołu.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Przedmiotem skargimogą być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywani zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Uwaga: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gdańsku załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt – załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi i wnioski szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

Podstawa prawna:


1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
(t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1257).


2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków
(Dz. U. Nr 5, poz. 46).